УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Вчені підібрали терапію для лікування вікової дегенерації міжхребцевих дисків

Американські вчені запропонували поєднання двох сенолітичних препаратів для лікування дегенерації міжхребцевих дисків, що викликана старінням. Про це пише видання Inscience з посиланням на статтю науковців у журналі Nature Communications.Дослідники з Університету Томаса Джефферсона знайшли ефективний та неінвазивний спосіб лікування болю в спині, який викликаний дегенерацією дисків, без застосування знеболювальних препаратів.

Повідомляється, що вчені звернулися до класу малих молекул, відомого як сенолітики. Ці препарати спрямовані на клітини, що старіють та з віком накопичуються в кожній тканини організму і виділяють запальні білки, які впливають на сусідні тканини. Сенолітики видаляють такі клітини та залишають місце для їх заміни новими.

Науковці випробували сенолітичні препарати дазатініб і кверцетин на мишах, щоб з’ясувати, чи можуть вони зменшити дегенерацію межхребчевих дисків. Зазначається, що щотижневі ін’єкції зменшили дегенерацію дисків у мишей.

Фахівці доповнили, що найбільшого ефекту вдалося досягти у молодих тварин, у яких тільки почали з’являтися клітини, що старіють. Вчені зауважили, що для терапевтичного ефекту потрібно тривале лікування.

Повідомляється, що дослідники не виявили будь-яких згубних наслідків тривалої терапії. Результати роботи показали, що сенолітичні препарати, які вже схвалені для використання в клінічних випробуваннях, можуть пом’якшити вікову дегенерацію дисків.

Зазначається, що вчені планують продовжити дослідження спочатку на доклінічній тваринній моделі, а потім перевести їх в клінічні випробування на людях.

Нагадаємо, що грижі міжхребцевих дисків потребують операції лише в окремих випадках, проте має виконуватись на експертному рівні.