Стосунки між лікарем і пацієнтом мають бути побудовані на довірі та взаємній повазі. Ця співпраця є вигідною для обох сторін. Щоби уникати неприємних ситуацій у спілкуванні, маємо кілька порад:
Говоріть правду. Про симптоми, про рівень болю, про звички, про все, що може мати вплив на стан вашого здоров’я. Будь-яке перебільшення чи напівправда можуть зашкодити лікуванню чи ввести лікаря в оману. Як результат — пацієнти ризикують отримати неправильний діагноз.
Поважайте приватний простір лікаря. Звісно, здоров’я не регулюється робочими годинами. Але варто розуміти, що медики також хочуть проводити час зі своїми сім’ями чи відпочивати. Не варто дзвонити лікарю о 2 ночі, якщо, звісно, ви не домовились про таку можливість, чи зустрівши його чи її в супермаркеті чи кафе, питати результати своїх аналізів. Якщо стан здоров’я дійсно потребує настільки термінового втручання — варто звертатися до швидкої допомоги.
Дотримуйтеся базової культури спілкування. Робота лікаря передбачає постійний стрес, у тому числі медики часом змушені повідомляти пацієнтам невтішні новини. Усі реагують на них по-різному — дехто агресією на адресу лікарів. Але перекладати відповідальність та негатив на інших не є рішенням проблеми. Краще заспокоїтися та спільно з лікарем знайти оптимальний метод лікування.
Не жалійтеся на інших лікарів. Пліткувати чи обговорювати колег — непрофесійно, тож лікар може почуватися ніяково. До того ж, як тоді йому бути певним, що він/вона не стануть наступним об’єктом пліток.
Поважайте інших пацієнтів. Не слід вриватися в кабінет до лікаря зі словами “МЕНІ ТІЛЬКИ ЗАПИТАТИ”, якщо попередній пацієнт затримується. Це порушує приватність та заважає лікарю концентруватися на питаннях пацієнта.
Час лікаря дуже цінний. Кожному пацієнту про це важливо пам’ятати. Підготуйтеся до прийому, подумайте заздалегідь про запитання до лікаря та що саме будете розповідати. Берегти та раціонально використовувати час одне одного — це здорова звичка.