З 1 квітня 2019 року ліки за програмою реімбурсації «Доступні ліки» можна отримати за електронним рецептом, виписаним лікарем через електронну систему охорони здоров’я.
Крок 1. Пацієнт записується та приходить на прийом до лікаря, з яким у нього укладена декларація.
Важливо! Пацієнт має звернутися саме до свого лікаря. Якщо ви ще не підписали декларацію, це варто зробити. Без декларації скористатися програмою «Доступні ліки» буде неможливо.
При цьому, у разі наявності хронічного чи затяжного захворювання або необхідності продовження лікування за попередньо встановленим діагнозом та схемою лікування при зверненні пацієнта засобами телекомунікаційного зв’язку (телефон, електронна пошта, месенджери – в залежності від того, який спосіб зв’язку з лікарем погоджено) лікар має право виписати рецепт без проведення особистого прийому такого пацієнта.
Крок 2. Лікар проводить прийом і виписує е-рецепт.
Крок 3. Під час виписування електронного рецепта лікар разом з пацієнтом мають перевірити, чи номер мобільного телефону, зазначений в декларації є актуальним і належить пацієнту. Лікар повинен назвати вам код мобільного оператора та останні цифри номера.У разі, якщо номер телефону не належить пацієнту або у пацієнта змінився номер телефону, інформацію про це потрібно оновити. Змінити номер телефону можна через електронну форму на сайті НСЗУ у розділі “Громадянам” https://nszu.gov.ua/gromadyanam. Подати запит може як пацієнт самостійно, так і лікар на прохання пацієнта. Детальніше про зміну номеру можна прочитати тут https://bit.ly/3ld52cc.
Крок 4. Після перевірки номера телефону лікар виписує е-рецепт в електронній системі охорони здоров’я.
Крок 5. На мобільний телефон пацієнта приходить СМС з унікальним номером рецепта та кодом підтвердження для отримання ліків в аптеці.
Зміст СМС: «Ваш рецепт: ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ. Код підтвердження: ХХХХ».
Пацієнтам, які не користуються телефоном, а їх декларація укладена без телефону, лікар випише е-рецепт та одразу надрукує його пацієнтові у вигляді інформаційної пам’ятки. Вона міститиме номер рецепту та код підтвердження, а також інформацію про виписані ліки та спосіб їх застосування.
Пацієнтам, яким прийшло СМС на телефон, на їх прохання лікар також може надрукувати цей рецепт у вигляді інформаційної пам’ятки.
Крок 6. Пацієнт йде у будь-яку зручну для нього аптеку, що бере участь у програмі «Доступні ліки». Перелік таких аптек є на сайті НСЗУ https://bit.ly/3eKd86S
Крок 7. В аптеці пацієнт повідомляє працівникові аптеки 16-значний номер рецепта будь-яким доступним шляхом: диктує усно, надає надруковану інформаційну пам’ятку або записку із виписаним на неї номером рецепта, показує увімкнений екран свого телефону з відкритим СМС тощо.
Крок 8. Фармацевт пропонує пацієнту наявні лікарські засоби на вибір – спочатку безоплатні, а потім з доплатою.
Крок 9. Далі пацієнту потрібно переконатись:
- чи є в наявності саме те торговельне найменування лікарського засобу і виробництва, яке бажає отримати пацієнт?
- чи кількість лікарського засобу запропонована в повному обсязі?
- чи буде доплата за обраний лікарський засіб і в якому розмірі?
- якщо так, чи згоден пацієнт доплачувати таку суму?
Важливо! Якщо відповідь на одне або декілька запитань наведених вище «ні», то пацієнт не повинен називати або показувати фармацевту 4-значний код підтвердження.
Крок 10. У разі, якщо пацієнта все влаштовує, він називає код підтвердження, якщо необхідно, здійснює доплату, а фармацевтичний працівник накладає електронний підпис. Все, рецепт погашено. Після цього пацієнт отримує призначені ліки.
Якщо у даній аптеці немає саме того лікарського засобу, який бажає отримати пацієнт, він не називає код підтвердження рецепта, і має змогу звернутися до іншої аптеки. Або замовити той лікарський засіб, який відсутній в аптеці у момент звернення пацієнта.