2 квітня – Всесвітній день поширення інформації про аутизм

Щороку 2 квітня відзначається Всесвітній день поширення інформації про аутизм, який спрямований на підвищення обізнаності та толерантності суспільства до людей з аутизмом.

Аутизм та розлади аутичного спектру – це розлади розвитку нервової системи, що характеризуються порушенням соціальної взаємодії, вербальної і невербальної комунікації, повторюваною поведінкою, складнощами у взаємодії із зовнішнім світом.

Відзначення Всесвітнього дня поширення інформації про аутизм було започатковано 18 грудня 2007 року Організацією Об’єднаних Націй.

За оцінками ВООЗ, 1 дитина із 160 має будь-який із розладів аутистичного спектру. Американська асоціація Autism Speaks відзначає 1 випадок аутизму на 88 дітей. Загалом у світі таких осіб нараховується 2 мільйони 400 тисяч.

Розлади аутичного спектру розвиваються з раннього дитинства і врешті-решт викликають проблеми функціонування в суспільстві – в родині, в школі, на роботі. У більшості випадків ці стани проявляються у перші 5 років життя.

На сьогоднішній день причина виникнення аутизму, на жаль, не відома. Існує багато факторів, які підвищують вірогідність появи у дитини аутизму, в тому числі генетичні фактори та вплив навколишнього середовища.

Аутизм зустрічається у всіх расових та етнічних групах, частіше виявляється у хлопчиків, ніж у дівчаток.

Діагностувати аутизм складно, адже немає жодного медичного тесту, як скажімо аналізу крові, щоб виявити розлад. Лікар спостерігає за поведінкою та розвитком дитини, щоб поставити діагноз. Іноді розлад виявляється у віці 18 місяців чи раніше, проте набагато частіше такий діагноз виставляється набагато пізніше, таким чином діти отримують необхідну їм допомогу теж набагато пізніше.

Всі  діти з аутизмом дуже різні, одні з них мають труднощі в навчанні, інші  – нормальний і навіть високий рівень інтелекту, вони швидко вчаться, проте у них виникають труднощі із застосуванням своїх знань у повсякденному житті.

Діти проявляють здібності, іноді просто геніальні – до малювання, музики, конструювання, математики, це так звані «острівці знання» — області, в яких здібності людини з аутизмом досягають нормального або навіть геніального рівня.

Дитячий аутизм в Україні розцінюється як інвалідність і до таких дітей ставляться як до інвалідів. Це величезна помилка, адже в нашій державі відсутні спеціалізованих навчальних закладів, які володіють методиками навчання дітей із аутизмом, що дають вагомий результат – адаптацію дитини до нормального життя.

Важливу роль відіграє психологічна підтримка сімей, в яких є діти з аутизмом, адже окрім проблем пов’язаних з доглядом за такою дитиною вони ще й переживають психологічні проблеми внаслідок частої відсутності емоційної прив’язаності такої дитини до своїх близьких. Тому консультації для матерів, батьків, братів та сестер дітей з аутизмом є не менш важливим, ніж лікування самої дитини.

Управлінням охорони здоров’я заплановано ряд заходів з нагоди відзначення Всесвітнього дня поширення інформації про аутизм.