В системі охорони здоров’я триває цифрова трансформація. З 2020 року електронна система охорони здоров’я почала отримувати та зберігати найціннішу інформацію про пацієнта – медичну. Мова йде про електронну медичну картку пацієнта.
Картка наповнюється електронними медичними записами, які ведуть лікарі. Це дані про – консультації лікаря, проведені лабораторні дослідження, процедури, обстеження, вакцинацію, електронні направлення, е-рецепти, медичні висновки про народження дитини та про тимчасову непрацездатність.
Тобто електронна медична картка – це історія звернень та захворювань пацієнта, яка зберігається не на папері, а в електронній системі охорони здоров’я.
Це означає, що коли пацієнт приходить на консультацію, наприклад, до невролога за е-направленням, то цей лікар бачить тільки загальну електронну анкету пацієнта. А також електронний запис сімейного лікаря, з яким він скерував пацієнта до вузького фахівця.
У разі повторного звернення саме до цього невролога, лікар побачить свої попередні записи. Записи інших лікарів, невролога чи будь-якого іншого, не побачить. Якщо лікарю-неврологу знадобиться для постановки діагнозу чи призначення лікування історія звернень пацієнта до алерголога, в такому разі він запитає у пацієнта дозвіл на доступ до цих даних. Пацієнт отримує на телефон смс з кодом. Тільки назвавши цей код лікареві, пацієнт підтвердить дозвіл відкрити додаткові дані.
Звертаємо увагу, що застосунки, якими українці користуються для запису на прийом до лікаря, пропонують кабінет пацієнта. Але кабінет пацієнта в такому додатку та сервіс “Електронний кабінет пацієнта” в електронній системі охорони здоров’я – зовсім різні речі. Тому зараз пацієнти не можуть бачити інформацію зі своїх електронних медичних карток, які зберігаються в центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я. Але згодом вона стане доступною для них разом із сервісом “Електронний кабінет пацієнта”.