П’ять питань про декларацію
Роз’яснення НСЗУ
Для тих хто вперше планує укласти декларацію з лікарем або хто збирається обрати іншого лікаря через певні причини, нагадуємо. При собі потрібно мати:
Лікар заповнює декларацію в електронній формі та обов’язково має її роздрукувати, щоб пацієнт перевірив дані. Якщо декларація не містить помилок, необхідно підписати два примірники. Один примірник залишається пацієнтові, інший – у медичному закладі.
Якщо пацієнт хоче змінити лікаря, він просто подає нову декларацію до нового фахівця. Стара декларація анулюється автоматично.
Обирати лікаря та підписувати декларацію можна необмежену кількість разів.
Але потрібно розуміти, для чого це робити. Адже сімейний лікар, педіатр або терапевт потрібні не лише для того, щоб отримати якусь довідку, направлення на флюорографію, безоплатні тест на COVID чи вакцинацію. Сімейний лікар – це ваш партнер на шляху збереження міцного здоров’я. А партнерство передбачає довготривалі взаємовідносини.
Ні. Декларація залишається чинною, незалежно від того, як часто ви буваєте в лікаря.
Але є причини, за яких декларація припиняє діяти. Наприклад:
Якщо у пацієнта змінився номер телефону, інформацію про це потрібно оновити. Змінити номер телефону можна через електронну форму на сайті НСЗУ у розділі “Громадянам” https://nszu.gov.ua/gromadyanam.
Щоб подати запит, потрібно вказати прізвище, ім’я та по батькові, дату народження, ідентифікаційний номер, документ, що посвідчує особу, його серію та номер. А також накласти кваліфікований електронний підпис. Отримати його можна кількома способами: у фіскальній службі, Казначействі, Приватбанку, у платних надавачів електронних довірчих послуг тощо.
За цим запитом пацієнта Національна служба здоров’я України змінює налаштування і з’являється можливість оновити номер телефону.
Щоб перевірити статус поданого запиту, використовуйте сервіс «Перевірка стану запиту» на сайті НСЗУ.
Там потрібно ввести реєстраційний номер запиту. Збережіть його після подачі запиту.
Після того, як запит буде виконаний і метод аутентифікації, тобто попередній номер телефону анулюється, зверніться до лікаря, з яким уклали декларацію і оновіть свій номер телефону.
Всі дані про заклади ПМД, які мають договір з НСЗУ, про кожного лікаря, який працює в цих центрах, поліклініках та амбулаторіях, містяться в електронній системі охорони здоров’я. Це – відкрита інформація. Знайти її можна на нашому дашборді “Електронна карта місць надання первинної медичної допомоги” https://nszu.gov.ua/e-data/dashboard/pmd-map.