Вчені виявили рідкісні варіанти генів, що підвищують уразливість до пташиного грипу H7N9

Міжнародна група вчених з’ясувала, що люди з варіантами гена MX1 більш схильні до інфекцій пташиного грипу H7N9. Про це пише видання Мedical Хpress з посилання на статтю дослідників у журналі Science.Група науковців зібрала зразки тканин у 220 осіб в Китаї, які були заражені штамом H7N9 в період з 2013 по 2017 рік, а потім генетично секвенувала їх. Дослідники зробили те ж саме зі 116 зразками від птахівників, які ніколи не були інфіковані пташиним грипом.

Під час вивчення результатів секвенування, фахівці виявили, що у людей з варіантами гена MX1 переважали інфекції. Зазначається, що гени MX1 кодують індукцію антивірусного білка інтерферону MxA. Люди, які не мають таких білків, є більш схильними до зараження.

Дослідники виявили, що білок присутній у десяти відсотків інфікованих пацієнтів і не змогли знайти його у жодного з тих людей, які не були інфіковані, навіть у правників птахофабрик.

Під час проведення ширшого аналізу науковці виявили варіанти MX1 у близько 1,78% з 4 078 осіб, які зробили випадкове тестування. В іншому тесті вони з’ясували, що всі варіанти MX1, крім трьох, які вони ідентифікували у своєму дослідженні, можуть бути пов’язані з субстандартною активністю MxA проти вірусу H7N9.

Вчені припустили, що люди з варіантами білку інтерферону MX1 є уразливішими до пташиного грипу H7N9. Вони пропонують ідентифікувати людей зі схожими варіантами, щоб пом’якшити майбутні пандемії.

Раніше стало відомо, що у 46 країнах виявили спалахи високопатогенного пташиного грипу. Вірус отримав назву H5N8 AIV. Протягом минулого року ця хвороба спричинила загибель мільйонів птахів.

Нагадаємо, що Китай заявив про перший у світі випадок захворювання людини новим пташиним грипом. Інфікованим виявився 41-річний чоловік в східній провінції Цзянсу. Це був перший підтверджений випадок зараження людини штамом пташиного грипу H10N3.