Голова парламентського комітету вбачає серед основних напрямів роботи посилення менеджерської складової роботи медустанов і як наслідок – підвищення заробітних плат, а також приєднання до Програми медичних гарантій (ПМГ) більшості медичних закладів України.
Крім закладів вторинної, третинної медичної допомоги з 1 квітня 2022 року перейти на принцип фінансування за надану медичну послугу мають також підрозділи Академії медичних наук, відомчі заклади Міністерства інфраструктури та інших міністерств.
«Ми рухаємось до створення єдиного медичного простору, який працює за єдиними правилами та принципами», – запевняє Радуцький.
Він сповіщає, що Комітет з питань здоров’я нації розробив законопроєкт щодо реорганізації державних медичних установ у державні некомерційні підприємства.
«Термін некомерційний означає, що підприємства не будуть виконувати функцію наповнення держбюджету. Але їм доведеться жити у новій системі пріоритетів – затверджувати фінансовий план та витрачати стільки, скільки заробив. Конкурувати за пацієнта та покращувати якість послуг», – попереджає голова Комітету.
Він запевняє, що трансформація моделі роботи медичного закладу буде відбуватись за умови збереження трудового колективу. Але звільнення допускається у разі, якщо неможливо перевести працівника за його згодою на іншу роботу.
Радуцький підкреслює, що розпочинаючи третій етап реформи, необхідно уникнути помилок, допущених на перших етапах.
«По-перше, це стосується правильно обрахованих тарифів. Президент доручив запровадити систему коригувальних коефіцієнтів до тарифів для врахування у вартості послуги складності пролікованих випадків та інтенсивність використання ресурсів для лікування. Якщо деякі медичні центри проводять унікальні операції із залученням найкращих фахівців – тариф повинен бути відповідним. По-друге, підготовка до трансформації має відбуватись не лише в НСЗУ, але й на рівні майбутніх державних медичних підприємств», – вважає нардеп.
Він нагадав про медзаклади, які, на його думку, принципово не готувались до входження до медичної реформи. «Як результат, вони вчасно не змогли виконати вимоги НСЗУ для контрактування, в них утворились борги, зокрема й по заробітній платі працівникам. Державі довелось за рахунок субвенції дофінансовувати ці лікарні», – повідомляє Радуцький.
Він повідомляє, що медичним установам, які з 1 квітня наступного року доєднуються до медичної реформи, потрібно вже зараз проаналізувати потребу у кваліфікованих спеціалістах та обладнанні для надання максимальної кількості послуг в рамках ПМГ. Це, за словами Радуцького, необхідно для того, щоб вчасно порушити перед Міністерством охорони здоров’я питання виділення капітальних інвестицій, без яких медичний заклад не зможе налагодити прибуткову роботу.