УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Електронні картки та кабінет пацієнта: хто має доступ до даних про пацієнта

У системі охорони здоров’я триває цифрова трансформація. З 2020 р. електронна система охорони здоров’я почала отримувати та зберігати найціннішу інформацію про пацієнта – медичну. Мова йде про електронну медичну картку пацієнта.

Електронна медична картка

Станом на 1 вересня 2021 р. електронні медичні картки створені для понад 23 млн пацієнтів.

Картка наповнюється електронними медичними записами, які ведуть лікарі. Це дані про консультації лікаря, проведені лабораторні дослідження, процедури, обстеження, вакцинацію, електронні направлення, е-рецепти, медичні висновки про народження дитини та про тимчасову непрацездатність.

Тобто електронна медична картка — це історія звернень та захворювань пацієнта, яка зберігається не на папері, а в електронній системі охорони здоров’я.

Хто має доступ до електронних медичних карток

Доступ до електронних медичних карток пацієнтів мають виключно лікарі. Але не всі, як то було раніше з паперовими картками, а лише лікуючі. Тобто це сімейні лікарі, з якими українці укладають декларації, вузькі спеціалісти, до яких пацієнти потрапляють на прийом або у яких лікуються в стаціонарі.

Доступ до електронної медичної картки пацієнта у кожного з лікарів різний. Виключно всю інформацію про пацієнта бачить лише його сімейний лікар. А лише ту, яка необхідна для призначення лікування, — лікуючий лікар.

Це означає, що коли пацієнт приходить на консультацію, наприклад, до невролога за е-направленням, то цей лікар бачить тільки загальну електронну анкету пацієнта, а також електронний запис сімейного лікаря, з яким він направив пацієнта до вузького фахівця.

У разі повторного звернення саме до цього невролога лікар побачить свої попередні записи. Записи інших лікарів, невролога чи будь-якого іншого не побачить. Якщо лікарю-неврологу знадобиться для встановлення діагнозу чи призначення лікування історія звернень пацієнта до алерголога, в такому разі він запитає у пацієнта дозвіл на доступ до цих даних. Пацієнт отримує на телефон смс з кодом. Тільки назвавши цей код лікареві, пацієнт підтвердить дозвіл відкрити додаткові дані.

Про електронний кабінет пацієнта

На сьогодні пацієнти доступу до власних електронних медичних карток не мають. Коли запрацює сервіс «Електронний кабінет пацієнта», пацієнт матиме доступ до такої інформації.

Звертаємо увагу, що застосунки, якими українці користуються для запису на прийом до лікаря, пропонують кабінет пацієнта. Але кабінет пацієнта в такому додатку та сервіс «Електронний кабінет пацієнта» в електронній системі охорони здоров’я — зовсім різні речі. Тому зараз пацієнти не можуть бачити інформацію зі своїх електронних медичних карток, які зберігаються в центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я. Але згодом вона стане доступною для них разом із сервісом «Електронний кабінет пацієнта».

Дуже важливо, щоб лікарі вели електронні медичні записи під час прийому пацієнтів та вносили дані в електронну медичну картку коректно та в повному обсязі.