Контакт-центр МОЗ відповідає на найпоширеніші запитання

Понад 10 000 звернень надійшло до національного контакт-центру МОЗ з початку повномасштабного російського вторгнення. За цей час контакт-центр став майданчиком для надання онлайн-допомоги у сфері охорони здоров’я. Оператори консультують українців і допомагають розв’язати найрізноманітніші проблеми, які принесла в їхнє життя війна. Як знайти необхідні лікарські препарати, продовжити довідку з інвалідності чи завантажити COVID-сертифікат – МОЗ публікує відповіді на найчастіші питання, з якими звертаються українці.

 1. Як продовжити дію інвалідності, якщо не має можливості прибути на МСЕК?

Особам, у яких строк інвалідності закінчився, у період воєнного стану дозволено продовжити дію інвалідності заочно. Повторний огляд, строк якого припав на період дії воєнного стану на території України, переноситься на строк після припинення/скасування воєнного стану, але не пізніше шести місяців після його припинення/скасування. Відтак діти та дорослі з інвалідністю мають можливість отримувати, відповідно до індивідуальної програми реабілітації, без проходження повторного огляду ЛКК чи МСЕК: соціальні виплати; реабілітаційні послуги та допоміжні вироби (милиці, ходунки, крісла колісні), засоби інконтиненції, наприклад, памперси, катетери тощо; освітні послуги; відповідні пільги.

2. Як знайти необхідні ліки під час війни?

Перевірити інформацію про наявність лікарських препаратів у вашому регіоні/ місті/населеному пункті можна за допомогою відповідних онлайн-платформ, до прикладу tabletki.ua чи geoapteka.ua. На сайті, зокрема, можна дізнатися як про наявність в аптеках необхідних лікарських препаратів, так і про те, де працюють найближчі аптеки.

3. Чи можна згенерувати COVID-сертифікат після завершення його терміну придатності?

Якщо у вас у Дії зник COVID-сертифікат через завершення його терміну придатності, ви можете повторно надіслати запит на створення документа – і він знову з’явиться у застосунку. Це нові правила відображення цифрового документа в Дії. Тепер міжнародний COVID-сертифікат буде зберігатися у вашому пристрої упродовж 1,5 року. Відтак сертифікат можна використовувати як документ, що підтверджує вакцинальний статус від COVID-19. Однак використовувати документ після завершення його терміну придатності в цілях уникнення карантинних обмежень – не вийде. Для цього потрібно робити наступне за чергою щеплення та згенерувати новий активний сертифікат.

4. Як отримати фінансову допомогу у розмірі 2000 чи 3000 грн від держави?

У зв’язку з військовою агресією росії проти України була затверджена програма допомоги для внутрішньо переміщених осіб. Фінансова підтримка надається:

  • тим, хто перемістився з регіонів, де зараз тривають активні бойові дії;
  • українцям, населені пункти яких зараз знаходяться в тимчасовій окупації;
  • переселенцям, чиє житло внаслідок війни виявилося зруйнованим або непридатним для проживання.

Щоб отримати фінансову допомогу в розмірі 2000 грн для дорослого та 3000 грн на дитину потрібно:

Крок перший: стати на облік внутрішньо переміщених осіб (ВПО). Це можна зробити в кілька кліків за допомогою застосунку «Дія» або ж подати заяву особисто до органів соціального захисту населення, уповноваженої особи громади, ЦНАПу. Для реєстрації статусу ВПО потрібно мати із собою паспорт та ідентифікаційний код.

Крок другий: взяти в органі реєстрації або через застосунок «Дія» довідку про отриманий статус ВПО і подати до органів соціального захисту населення, уповноваженої особи громади, ЦНАПу чи в застосунку «Дія» заявку на отримання допомоги.

Після опрацювання заявки виплата надійне на банківський рахунок (за стандартом IBAN), який був вказаний у заяві на отримання допомоги. Кошти виплачуватимуться на карту з місяця звернення протягом дії воєнного стану та один місяць після його припинення чи скасування.