Використання номера мобільного телефону – один із методів автентифікації пацієнта в електронній системі охорони здоровʼя (ЕСОЗ). Тобто саме з його використанням підтверджується особа пацієнта у системі.
Після реєстрації в ЕСОЗ на цей номер пацієнту надходять СМС-сповіщення з номером е-направлення, е-рецепта, медичного висновку про тимчасову непрацездатність, підтверджувальні СМС тощо.
Тобто номер телефону є ще й зручним каналом інформування щодо отриманих сервісів від ЕСОЗ. Саме тому важливо, щоби номер пацієнта завжди був актуальним та коректним.
Іноді трапляється, що пацієнт втрачає доступ до свого номера телефону або ж змінює його на інший.
Як у такому випадку актуалізувати номер для автентифікації пацієнта в ЕСОЗ?
Якщо ви все ж маєте доступ до попереднього номера:
Під час наступного візиту до лікаря ви можете попросити лікаря змінити метод автентифікації. Після чого на «старий» номер надійде код підтвердження, який необхідно назвати лікарю. Якщо підтвердження успішне – надайте лікареві свій актуальний номер.
Якщо доступ до попереднього номера втрачено:
Ви можете подати заявку на зміну (скидання) метода автентифікації на сайті НСЗУ. Якщо інформація у заявці заповнена коректно, номер телефону (метод автентифікації) буде скинуто протягом доби. Після цього зверніться до лікаря, щоби він вніс ваш новий номер телефону до системи.
Також фахівці НСЗУ можуть актуалізувати ваш номер у системі за відповідним зверненням.
Чи потрібно переукладати декларацію, якщо у пацієнта змінився номер телефону?
При зміні будь-яких персональних даних пацієнта, в тому числі зміні чи втраті номера телефону, переукладати декларацію не потрібно. Треба лише подати відповідний запит на зміну методу автентифікації.
Звертаємо увагу, що номер телефону є найбільш зручним методом автентифікації. Якщо попередньо при реєстрації ви обрали інший метод (за документами), рекомендуємо змінити йогона номер телефону, адже це значно пришвидшує та спрощує використання більшості медичних цифрових сервісів.