Вчені: деякі кишечні бактерії можуть знижувати ризик діабету

Науковці з Нідерландів з’ясували, що при наявності у кишечнику багатого мікробіому, знижується ризик виникнення інсулінорезистентності та діабету другого типу. Про це пише видання Medscape.Команда дослідників виявила, що при діабеті другого типу характерна наявність менш різноманітного мікробіому кишечника. Доктор медичних наук з Медичного центру Еразмус (Роттердам, Нідерланди) Чжанглінг Чен та його колеги провели дослідження та знайшли дванадцять бактерій, що ферментують харчові волокна у кишечнику з утворенням бутирату, який може захищати від діабету другого типу.

Повідомляється, що науковці провели перше всебічне дослідження зв’язку між складом мікробіому кишечника та діабетом другого ттипу. Вони проаналізували велику вибірку населення, для якої скорегували низку ключових чинників.

Вчені повідомили, що наявність більшої кількості бактерій у мікробіомі кишечника, які продукують бутират, знижує ризик розвитку діабету другого типу. Вони зауважили, що їх дослідження може допомогти при розробці майбутніх стратегій лікування та профілактики захворювання. Свою роботу вчені опублікували у журналі JAMA Network Open.

Слід зазначити, що у дослідженні брали участь 2 166 осіб, з яких у 193 людей виявили випадки діабету другого типу. Вчені наголосили, що особи з діабетом другого типу мали менш різноманітний кишечний мікробіом, ніж здорові учасники дослідження.

Дослідження підтверджує, що бідність кишечного мікробіому пов’язана з підвищеним ризиком розвитку ожиріння та цукрового діабету типу.

Керівниця відділення ендокринології та діабету Медичного центру у справах ветеранів Мериленду в Балтіморі Нанетт Стейнлен зауважила, що дієта, багата клітковиною і пребіотиками, сприяє різноманітності мікробіому кишечника та покращує регуляцію глікемії. Вона додала, що дослідження є перспективним щодо створення формули пробіотика для лікування діабету.

«Наступним важливим кроком, є забезпечення здорового харчування або використання певних типів клітковини, щоб побачити, чи будуть стійкі зрушення в мікробіомі кишечника, і чи приведуть ці зрушення до покращення метаболічного здоров’я», – резюмувала вона.

Раніше вчені виявили, що вживання ферментованих продуктів збільшує різноманітність кишечного мікробіому і знижує запалення.