Вчені підібрали терапію для лікування вікової дегенерації міжхребцевих дисків

Американські вчені запропонували поєднання двох сенолітичних препаратів для лікування дегенерації міжхребцевих дисків, що викликана старінням. Про це пише видання Inscience з посиланням на статтю науковців у журналі Nature Communications.Дослідники з Університету Томаса Джефферсона знайшли ефективний та неінвазивний спосіб лікування болю в спині, який викликаний дегенерацією дисків, без застосування знеболювальних препаратів.

Повідомляється, що вчені звернулися до класу малих молекул, відомого як сенолітики. Ці препарати спрямовані на клітини, що старіють та з віком накопичуються в кожній тканини організму і виділяють запальні білки, які впливають на сусідні тканини. Сенолітики видаляють такі клітини та залишають місце для їх заміни новими.

Науковці випробували сенолітичні препарати дазатініб і кверцетин на мишах, щоб з’ясувати, чи можуть вони зменшити дегенерацію межхребчевих дисків. Зазначається, що щотижневі ін’єкції зменшили дегенерацію дисків у мишей.

Фахівці доповнили, що найбільшого ефекту вдалося досягти у молодих тварин, у яких тільки почали з’являтися клітини, що старіють. Вчені зауважили, що для терапевтичного ефекту потрібно тривале лікування.

Повідомляється, що дослідники не виявили будь-яких згубних наслідків тривалої терапії. Результати роботи показали, що сенолітичні препарати, які вже схвалені для використання в клінічних випробуваннях, можуть пом’якшити вікову дегенерацію дисків.

Зазначається, що вчені планують продовжити дослідження спочатку на доклінічній тваринній моделі, а потім перевести їх в клінічні випробування на людях.

Нагадаємо, що грижі міжхребцевих дисків потребують операції лише в окремих випадках, проте має виконуватись на експертному рівні.