Вакцинація без уколу: вчені розробили пластир з мікроголками

Науковці США  надрукували на 3D-принтері пластирі з мікроголками для проведення вакцинації – процедуру можна проводити без уколу в домашніх умовах. Новий метод введення вакцин дозволяє економити дози препарату та дає сильнішу імунну відповідь. Про це повідомляє видання Insinse з посиланням на статтю вчених у журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

Американські науковці зі Стенфордського університету та Університету Північної Кароліни в Чапел-Хіллі розробили полімерний пластир з мікроголками для вакцинації, який можна надрукувати на 3D-принтері. Метод дозволяє нанести вакцину безпосередньо на шкіру, в якій присутня безліч імунних клітин.

Вчені наголосили, що новий спосіб введення вакцини є менш болісний, ніж укол. Зазначається, що його можна використовувати самостійно в домашніх умовах.

Дослідники доповнили, що простота використання пластиру може підвищити рівень імунізації населення. Вакцинація за допомогою пластиру викликає значну Т-клітинну та антиген-специфічну відповідь імунітету, яка в десять разів перевищує імунну відповідь при традиційному введенні вакцин. Повідомляється, що пластир також допомагає економити дози препарату.

Науковці для виготовлення пластиру застосовували 3D-друк – оптимальний за вартістю і продуктивності метод. За допомогою зміни параметрів друку можна розробляти різні пластирі, для вакцинації від грипу, кору, гепатиту або COVID-19. Вчені вже почали створення пластирів для майбутніх випробувань з COVID-вакцинами Pfizer і Moderna.

Нагадаємо, що вчені зі Швеції розробляють пластир для простого і швидкого визначення злоякісних родимок.

Раніше стало відомо, що американські дослідники вперше надрукували на 3D принтері шкіру людини з судинами. Вчені давно працюють над створенням штучної шкіри для різноманітних трансплантацій та застосували для цього технологію 3D друку.