УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ЗАКОНОПРОЄКТ № 5547 «ПРО ЛІКАРСЬКІ ЗАСОБИ»

Верховною Радою України 9 жовтня 2021 р. у першому читанні було ухвалено законопроєкт «Про лікарські засоби» № 5547. Як повідомлялося раніше, експерти Комітету з охорони здоров’я Європейської Бізнес Асоціації мають значну кількість як концептуальних, так і технічних пропозицій та зауважень до проголосованої редакції законопроєкту. При цьому усі вони є критично важливими для бізнесу.

Наразі невідомо, чи будуть всі пропозиції бізнес-спільноти розглядатися депутатами до другого читання. Втім, останній день, коли поправки до законопроєкту можуть бути внесені депутатами до електронної системи Верховної Ради, — 23 вересня 2021 р. У разі внесення вони можуть бути розглянуті. Водночас кількість пропозицій доволі велика — компаніями — членами Комітету сформовано більше 500 правок до цього законопроєкту, майже на 300 сторінок.

Через це професійна спільнота не має впевненості, що усі необхідні положення будуть вчасно переглянуті депутатами та ґрунтовно опрацьовані. Деякі з них, на нашу думку, можуть становити загрозу для  сталого ведення бізнесу в Україні.

Частина пропозицій Асоціації були враховані у висновку Комітету Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування до першого читання. Це засвідчує готовність до спільної та конструктивної роботи основних стейкхолдерів. Проте деякі положення наразі ще не знайшли оптимальної редакції. Необхідно впевнитися, що для бізнесу не будуть створені будь-які штучні бар’єри, а для запропонованих змін визначено достатні перехідні періоди. Адже ці питання взаємопов’язані із доступністю ліків для пацієнтів. За будь-яких умов необхідно уникнути негативного впливу на ринок та обмеження доступу до ліків для пацієнтів.

Експерти Асоціації також наполягають на необхідності ретельного технічного «взаємоузгодження» кожного положення та пропозиції, аби редакція кожного положення була б зіставна з іншими положеннями законопроєкту не лише по суті, а й з огляду на засади нормопроєктувальної техніки. Без цього на практиці може виявитися неможливим застосовувати те чи інше положення, що може створити перешкоди у ланцюгу постачання необхідних ліків.

Ми впевнені, що всі сторони налаштовані на конструктивну роботу, тож незабаром спільнота очікує на спільне доопрацювання тексту. Зі свого боку, експерти Асоціації готові до співпраці і надання фахової експертної допомоги.

В цілому, враховуючи обсяг пропозицій, представники Асоціації звертаються з проханням продовжити фаховий діалог між представниками галузі та профільним комітетом в рамках підготовки законопроєкту до другого читання. Найбільш ефективним та результативним шляхом, на думку бізнес-спільноти, в цьому випадку є спільне опрацювання всіх наданих пропозицій до документа та взаємне узгодження фінальної версії редакції до другого читання.

Пропонуємо ознайомитися з концептуальними положеннями від бізнесу у форматі таблиці. Експерти Комітету наводять також пояснення щодо наслідків прийняття того чи іншого положення у разі, якщо редакція першого читання залишиться незмінною.

На думку бізнес-спільноти, до роботи профільного комітету над такою масштабною задачею, як фінальне доопрацювання та прийняття нового закону для фармацевтичної галузі, необхідно залучити також юристів, експертів проєктів міжнародної технічної допомоги та профільних державних органів.

Впевнені, що тільки спільними зусиллями ми зможемо вивести на європейський рівень фармацевтичну галузь України та забезпечити пацієнтів України ефективними, якісними, сучасними та безпечними лікарськими засобами.