Науковці з’ясували, як Т-кілери «перезаряджають» зброю проти ракових клітин

Британські вчені виявили, як Т-лімфоцити можуть без зупинки вбивати ракові клітини, «перезаряджаючи» свою зброю – їм допомагають мітохондрії. Про це пише видання Inscience з посиланням на дослідження науковців в журналі Science.Дослідники з Великої Британії з’ясували, що  «перезаряджання» зброї Т-клітин регулюється мітохондріями. Зазвичай мітохондрія є енергетичною станцією клітини, але в такому випадку вони поводяться зовсім інакше, щоб переконатися, що Т-кілери досить «споряджені» для виконання своєї місії.

Науковці зняли цей процес на відео, де показали як червоні або зелені аморфні точки швидко пересуваються і досліджують навколишнє середовище.

Коли Т-лімфоцити знаходять заражену або ракову клітину, на їх мембрані утворюються невеликі вирости. Вони досліджують поверхню клітини, щоб знайти ознаки того, що це непрошений гість – так звані антигени. Далі Т-лімфоцити зв’язується з раковими клітинами та впроваджує в неї цитотоксичні білки. Спочатку вони потрапляють у міжклітинний простір через мікротрубочки, а потім до ракової клітини.

Провідна авторка дослідження, професорка Джилліан Гріфітс зазначила, що Т-клітинам необхідно періодично поповнювати свій токсичний вміст, щоб не зашкодити собі.

«Балансування цього процесу регулюють мітохондрії Т-лімфоцитів. Вони задають темп знищення чужорідних клітин відповідно до того, як швидко в Т-клітинах можуть синтезуватися цитотоксичні білки. Завдяки цьому Т-лімфоцити залишаються здоровими й можуть продовжувати виконувати свою роботу навіть в критичних умовах, коли потрібна їх постійна дія», – пояснила дослідниця.

Нагадаємо, що імунотерапія CAR T-клітинами позбавила жінку від складно виліковного вовчака. Вчені з’ясували, що такий метод лікування призвів до ремісії хвороби через шість тижнів без значних побічних ефектів.