Вчені виявили біомаркери, що можуть передбачити хворобу Альцгеймера

Науковці з’ясували, що мікроскопічні білки крові, які пов’язані з нервовим гомеостазом, можуть показати схильність до деменції та змін когнітивних здібностей. Про це пише видання Medical News Today з посиланням на дослідження вчених у журналі EMBO Molecular Medicine.Дослідники виявили, що циркуляційні мікроскопічні нуклеотиди (зібрані амінокислоти, які безпосередньо зв’язуються з мРНК) можуть визначати клітинний дисбаланс в головному мозку. Вони можуть показати ранній ризик хвороби Альцгеймера.

МікроРНК в управлінні мРНК є важливою для захисту мозку від запалення, а націлювання на них при лікуванні може пригнічувати клітинне пошкодження в головному мозку та відтермінувати деменцію.

Невролог, директор програм із деменції, хвороби Альцгеймера та нейрокогнітивних розладів в Центрі здоров’я Провіденс Сент-Джонс в Санта-Моніці, Каліфорнія, доктор медицини Верна Р. Портер зазначила, що багато дослідників ретельно вивчали відкладення білка бета-амілоїду в головному мозку, як потенційну причину хвороби Альцгеймера.

Зазначається, що більша частина зусиль вчених була зосереджена на «гіпотезі амілоїдного каскаду», але виявилося, що бета-амілоїд не може бути основною причиною захворювання.

«Замість цього відкладення бета-амілоїду в головному мозку може бути біологічною реакцією на якийсь інший потенційний тригер. Можливо, антиамілоїдна терапія просто призначається занадто пізно в процесі прогресування захворювання», – пояснила Портер.

У новому дослідженні вчені розглядали інші потенційні фактори захворювання –відкладення тау-білка. Науковці додали, що зміна способу життя, дотримання дієти, фізичні вправи, сон та вживання різних добавок, можуть допомогти у профілактиці хвороби Альцгеймера.

Найбільш обнадійливим результатом нового дослідження є те, що три мікроРНК є відповідними мінімально інвазивними біомаркерами. Їх легко виміряти у звичайних зразках крові – навіть при заборі крові з пальця. Фахівці зауважили, що тест з трьома сигнатурами мікроРНК може стати першим кроком у виявленні людей, які мають ризик когнітивних захворювань.

Для осіб, які живуть з когнітивними порушеннями, раннє виявлення хвороби може збільшити їх шанси на успішне лікування за допомогою чинної терапії або майбутніх нових підходів на основі РНК, націлених на сигнатуру трьох мікроРНК.

Раніше повідомлялося, що науковці визначили нові мішені для лікування хвороби Альцгеймера.